Fondatorul Oculus Virtual Reality (VR) și designerul Oculus Rift, Palmer Luckey, a dezvăluit cea mai recentă invenție de VR a sa: Ochelarii VR care te omoară dacă pierzi jocul.
Luckey a explicat într-o postare pe blog că se află la jumătatea drumului spre finalizarea acestor Ochelarii VR care te omoară dacă pierzi jocul, pe care i-a numit NerveGear.
Casca este, în esență, o cască VR obișnuită, conectată la trei încărcături explozive. Încărcăturile, dotate cu un fotosenzor, sunt setate să explodeze și să ucidă jucătorul atunci când acesta moare în orice joc video pe care îl joacă. Explozibilii ar fi declanșați pentru a te ucide atunci când ecranul arată o pâlpâire într-o nuanță de roșu la o anumită frecvență, pe care designerii de jocuri ar trebui să o implementeze în joc.
„Ideea de a-ți lega viața reală de avatarul tău virtual m-a fascinat întotdeauna – ridici instantaneu miza la nivel maxim și îi forțezi pe oameni să regândească în mod fundamental modul în care interacționează cu lumea virtuală și cu jucătorii din interiorul ei”, a scris Luckey.
Fondatorul Oculus VR a afirmat că zona în care casca VR îl duce pe jucător este una care nu a mai fost explorată până acum.
Luckey, care a creat dispozitivul ca un omagiu adus romanului și seriei anime Sword Art Online, care folosește o tehnologie similară ca premisă, spune că încă nu a avut „curajul” să îl folosească. În seria anime, jucătorii sunt prinși într-o simulare de luptă VR gigantică și imersivă, în care, dacă mor, asta îi va ucide în realitate, având în vedere că sunt conectați la tehnologia „NerveGear”și trebuie să găsească o modalitate de a câștiga sau de a scăpa. Versiunea lui Luckey a acestui concept este un set de căști VR care este prevăzut cu încărcături care vor exploda „distrugând creierul utilizatorului”, dacă acesta declanșează un ecran de „game over corespunzător”, potrivit Forbes.
„Grafica pompată poate face ca un joc să pară mai real, dar numai amenințarea unor consecințe grave poate face ca un joc să se simtă real pentru tine și pentru fiecare altă persoană din joc. Aceasta este o zonă a mecanicii jocurilor video care nu a fost niciodată explorată, în ciuda istoriei îndelungate a sporturilor din lumea reală care se învârt în jurul unor mize similare”, a explicat Luckey, citat de Science Alert.
Palmer Luckey a precizat că proiectul său nu este încă finalizat.
„Nu este încă terminat. Nu este un sistem perfect, bineînțeles. Am planuri pentru un mecanism anti-manipulare care, la fel ca NerveGear, va face imposibilă îndepărtarea sau distrugerea căștii”, a declarat designerul Oculus Rift, Palmer Luckey.
Luckey spune, destul de amenințător, că setul de căști este „în acest moment” doar o operă de artă, dar că este, de asemenea, primul dispozitiv VR de care are cunoștință în afara ficțiunii, care este capabil să ucidă utilizatorul.
Meta (fostul Facebook) achiziționează producătorul aplicației de realitate virtuală „Supernatural”
Terapia bazată pe jocuri video ajută pacienții cu accident vascular cerebral